Obszary wiedzy
SNA (Social Network Analysis) - analiza sieci społecznych więcej
VBM (Value Based Management) - zarządzanie wartością przedsiębiorstwa więcej
Newsletter
Jeśli chcą Państwo otrzymywać nasz newsletter proszę podać swój adres e-mail.
 
INSNA
Episteme managers
Zobacz:

Media i Komunikacja

Skuteczna komunikacja zapewniająca optymalny przepływ wiedzy i informacji ma decydujący wpływ na tworzenie kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa, który w obecnej dobie prawie nieograniczonego dostępu do aktywów materialnych, stanowi jeden z najważniejszych czynników sukcesu dający szansę na budowę trwałej przewagi konkurencyjnej w wielu sektorach gospodarki.

Z punktu widzenia przedsiębiorstwa istotne znaczenie odgrywa zarówno komunikacja wewnętrzna (realizowana przez członków organizacji), jak również zewnętrzna (na linii przedsiębiorstwo – inne podmioty rynkowe). Komunikacja wewnątrz organizacji wspomaga procesy tworzenia, rozwoju oraz przepływu i wykorzystywania wiedzy w przedsiębiorstwie oraz ma decydujący wpływ na poziom realizacji projektów gospodarczych.

Komunikacja zewnętrzna rozumiana jako sieć relacji pomiędzy poszczególnymi podmiotami rynkowymi min.: kontrahentami, partnerami strategicznymi, konkurentami, organizacjami branżowymi, ośrodkami naukowymi i instytucjami publicznymi, ma istotny wpływ na pozycję strategiczną przedsiębiorstwa. Z tego punktu widzenia niezbędnym staje się konieczność zarządzania tymi relacjami, jak również monitorowanie sieci powiązań rynkowych przedsiębiorstw konkurencyjnych.

Zajmując się komunikacją nie sposób pominąć rozwoju tzw. nowych mediów w tym środowiska Web 2.0, w którym użytkownik jest włączony w proces tworzenia przekazów medialnych. Monitorowanie relacji zachodzących w tego typu środowiskach jest niezbędne zarówno dla osób odpowiedzialnych za zarządzanie i projektowanie dalszego rozwoju serwisów Web 2.0, jak również dla domów mediowych i agencji reklamowych działających w tym obszarze.

Najbardziej innowacyjnym narzędziem dającym możliwość pomiaru i wielowymiarowej analizy relacji zachodzących zarówno w obszarze komunikacji wewnętrznej, zewnętrznej czy wśród społeczności internetowych jest analiza sieci społecznych (SNA). Dzięki niej możliwe jest odtworzenie i wizualizacja dynamicznej sieci relacji zachodzących pomiędzy wszystkimi uczestnikami określonej zbiorowości (pracownicy przedsiębiorstwa, podmioty rynkowe, społeczności internetowe). Na podstawie zabranych i przetworzonych danych można między innymi wskazać grupy osób szczególnie blisko ze sobą współpracujących jak również jednostki nadające dynamikę sieci.

 
Copyright © 2008 EPISTEME All Rights Reserved.
Aktualności

Aktualna lista konferencji i seminariów poświęconych SNA
Miło nam poinformować, że na naszej stronie, wzorem poprzedniego roku, umieszczona została lista konferencji i seminariów poświęconych analizie sieci społecznej(SNA), które zostały zaplanowane na rok 2010.
więcej »

Analiza sieci społecznych wśród kluczowych technologii wskazanych przez firmę Gartner
Firma Gartner przedstawiła dziesięć technologii, które będą miały największe znaczenie w 2010 roku.
więcej »

Wykorzystanie SNA w raporcie Banku Rezerw Federalnych
Bank Rezerw Federalnych w Nowym Jorku opublikował interesujący raport na temat pozycji rynków papierów wartościowych.
więcej »

SNA w zarządzaniu projektami
Na stronie dodana została prezentacja multimedialna na temat możliwości wykorzystania analizy sieci społecznych (SNA) w zarządzaniu projektami.
więcej »

Archiwum