Obszary wiedzy
SNA (Social Network Analysis) - analiza sieci społecznych więcej
VBM (Value Based Management) - zarządzanie wartością przedsiębiorstwa więcej
Newsletter
Jeśli chcą Państwo otrzymywać nasz newsletter proszę podać swój adres e-mail.
 
INSNA
Episteme managers - szkolenia
2010-04-06
Budowanie strategii komunikacji wewnętrznej w organizacji
Adresaci szkolenia:

 Kadra kierownicza
 Specjaliści ds. zarządzania zasobami ludzkimi
 Specjaliści ds. zarządzania wiedzą

Cel szkolenia:

Celem warsztatu jest nabycie przez jego uczestników umiejętności przygotowania dla organizacji kompleksowej strategii komunikacji wewnętrznej. Począwszy od czynników determinujących przepływ wiedzy i informacji w firmie, przez metody badawcze, po przygotowanie matrycy komunikacyjnej, uczestnicy zapoznają się ze wszystkimi aspektami przygotowania i wdrożenia strategii. Omówione zostaną również sposoby angażowania pracowników do współpracy w realizacji działań komunikacyjnych.

Tematyka szkolenia:

Podczas szkolenia poruszane będą m.in. następujące zagadnienia

 Znaczenie kultury organizacji dla komunikacji wewnętrznej
 Znaczenie komunikacji nieformalnej dla komunikacji wewnętrznej
 Kryteria podziału grup docelowych dla komunikacji wewnętrznej
 Określanie celów dla komunikacji wewnętrznej
 Metody badań komunikacji formalnej i nieformalnej
 Dobór narzędzi komunikacji wewnętrznej
 Nowe media w strategii komunikacji wewnętrznej i działaniach organizacji
 Matryca komunikacji wewnętrznej w organizacji
 Pozyskiwanie pracowników do współpracy w ramach komunikacji wewnętrznej
 Metody bieżącego pomiaru realizacji strategii i efektywności poszczególnych narzędzi

Korzyści:

Uczestnicy warsztatu dowiedzą się między innymi:

 jakie czynniki stanowią o komunikacji w organizacji
 jakie cechy organizacji należy uwzględnić w strategii komunikacji wewnętrznej
 jak należy dokonać pomiaru niezbędnych dla strategii aspektów
 jak określić cele komunikacji wewnętrznej dla poszczególnych grup docelowych
 jak dobrać i zaprojektować efektywne narzędzia komunikacji wewnętrznej
 jak zbudować optymalną dla organizacji matrycę komunikacji wewnętrznej
 jakie są szanse i zagrożenia wykorzystywania tzw. nowych mediów
 jak angażować pracowników do procesów komunikacji wewnętrznej
 jak kontrolować działania w ramach komunikacji wewnętrznej

Metody:

Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową, z wykorzystaniem ćwiczeń i case studies. W przypadku szkolenia dwudniowego zwieńczeniem spotkania jest zbudowanie strategii komunikacji dla fikcyjnej organizacji.

Czas trwania: 8/16 godzin

Wielkość grupy: od 8 -20 osób
 
Copyright © 2008 EPISTEME All Rights Reserved.
Aktualności

Prelekcja podczas spotkania HR Networking Group
15 czerwca br. wystąpiliśmy podczas spotkania HR Networking Group, grupy zrzeszającej byłych członków organizacji studenckiej AIESEC oraz ich znajomych/współpracowników, którzy swoją karierę związali z obszarem zarządzania zasobami ludzki.
więcej »

Nowe materiały w zakładce do pobrania
Na naszej stronie w zakładce do pobrania dostępne są nowe artykuły naszego autorstwa:
więcej »

EPISTEME Managers na IX Kongresie PR
22 kwietnia będziemy mieli okazję wystąpić podczas drugiego dnia IX Kongresu Public Relations organizowanego w Rzeszowie.
więcej »

Śniadanie eksperckie już 11 maja
Serdecznie zapraszamy do udziału w ŚNIADANIU EKSPERCKIM, zatytułowanym: Wspieranie strategii przedsiębiorstwa w oparciu o nieformalną strukturę organizacji – Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi i koncepcji HR. Spotkanie jest dedykowane menedżerom i ekspertom w dziedzinie HR. Organizatorami są wspólnie Garden-HR oraz EPISTEME Managers
więcej »

Archiwum