Obszary wiedzy
SNA (Social Network Analysis) - analiza sieci społecznych
więcej
VBM (Value Based Management) - zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
więcej
Newsletter
Jeśli chcą Państwo otrzymywać nasz newsletter proszę podać swój adres e-mail.
Szkolenia - Budowanie strategii komunikacji wewnętrznej w organizacji
2010-04-06
Budowanie strategii komunikacji wewnętrznej w organizacji
Adresaci szkolenia:
Kadra kierownicza
Specjaliści ds. zarządzania zasobami ludzkimi
Specjaliści ds. zarządzania wiedzą
Cel szkolenia:
Celem warsztatu jest nabycie przez jego uczestników umiejętności przygotowania dla organizacji kompleksowej strategii komunikacji wewnętrznej. Począwszy od czynników determinujących przepływ wiedzy i informacji w firmie, przez metody badawcze, po przygotowanie matrycy komunikacyjnej, uczestnicy zapoznają się ze wszystkimi aspektami przygotowania i wdrożenia strategii. Omówione zostaną również sposoby angażowania pracowników do współpracy w realizacji działań komunikacyjnych.
Tematyka szkolenia:
Podczas szkolenia poruszane będą m.in. następujące zagadnienia
Znaczenie kultury organizacji dla komunikacji wewnętrznej
Znaczenie komunikacji nieformalnej dla komunikacji wewnętrznej
Kryteria podziału grup docelowych dla komunikacji wewnętrznej
Określanie celów dla komunikacji wewnętrznej
Metody badań komunikacji formalnej i nieformalnej
Dobór narzędzi komunikacji wewnętrznej
Nowe media w strategii komunikacji wewnętrznej i działaniach organizacji
Matryca komunikacji wewnętrznej w organizacji
Pozyskiwanie pracowników do współpracy w ramach komunikacji wewnętrznej
Metody bieżącego pomiaru realizacji strategii i efektywności poszczególnych narzędzi
Korzyści:
Uczestnicy warsztatu dowiedzą się między innymi:
jakie czynniki stanowią o komunikacji w organizacji
jakie cechy organizacji należy uwzględnić w strategii komunikacji wewnętrznej
jak należy dokonać pomiaru niezbędnych dla strategii aspektów
jak określić cele komunikacji wewnętrznej dla poszczególnych grup docelowych
jak dobrać i zaprojektować efektywne narzędzia komunikacji wewnętrznej
jak zbudować optymalną dla organizacji matrycę komunikacji wewnętrznej
jakie są szanse i zagrożenia wykorzystywania tzw. nowych mediów
jak angażować pracowników do procesów komunikacji wewnętrznej
jak kontrolować działania w ramach komunikacji wewnętrznej
Metody:
Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową, z wykorzystaniem ćwiczeń i case studies. W przypadku szkolenia dwudniowego zwieńczeniem spotkania jest zbudowanie strategii komunikacji dla fikcyjnej organizacji.
Czas trwania: 8/16 godzin
Wielkość grupy: od 8 -20 osób
Copyright © 2008 EPISTEME All Rights Reserved.
Aktualności
Prelekcja podczas spotkania HR Networking Group
15 czerwca br. wystąpiliśmy podczas spotkania HR Networking Group, grupy zrzeszającej byłych członków organizacji studenckiej AIESEC oraz ich znajomych/współpracowników, którzy swoją karierę związali z obszarem zarządzania zasobami ludzki.
więcej »
Nowe materiały w zakładce do pobrania
Na naszej stronie w zakładce do pobrania dostępne są nowe artykuły naszego autorstwa:
więcej »
EPISTEME Managers na IX Kongresie PR
22 kwietnia będziemy mieli okazję wystąpić podczas drugiego dnia IX Kongresu Public Relations organizowanego w Rzeszowie.
więcej »
Śniadanie eksperckie już 11 maja
Serdecznie zapraszamy do udziału w ŚNIADANIU EKSPERCKIM, zatytułowanym: Wspieranie strategii przedsiębiorstwa w oparciu o nieformalną strukturę organizacji – Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi i koncepcji HR.
Spotkanie jest dedykowane menedżerom i ekspertom w dziedzinie HR. Organizatorami są wspólnie Garden-HR oraz EPISTEME Managers
więcej »